Möten.

Jag har funderat en del på möten med olika människor genom livet. Jag har mött så otroligt mycket människor! En del har funnits i livet en period och andra har funnits och stannat nära hela tiden. En del har jag själv valt att ta avstånd från och det finns säkert de som valt att ta avstånd från mig med. Jag lär mig så mycket om både andra&mig själv i olika möten.

Ett möte som jag haft i mitt huvud nu i några veckor är mitt möte med Robert. Första kontakten med honom var när vår lärare skulle ha samtal med var och en men jag och Robert fick gå tillsammans med honom. Det var första gången jag fick ett ordentligt intryck av Robert, hur öppen, ärlig och allra minst orädd han var över att vara just det. Sedan dess har jag mest minnen av den härliga personen som ständigt skrattade och som ville alla så väl. Det var även Robert som frågade mig och Stina (smålänningarna i klassen) hur vi sa hans namn eftersom vi inte kan säga R. Han tänkte att vi skulle säga Obet :) Haha.

När jag sedan startade en insamling till ett barnhem för flickor i Nepal, genom att sälja julkort, var Robert den första att vilja köpa. Detta trots att han tyckte att julen var ett jippo och inte heller brukade lita på insamlingar. Men han sa att han litade på mig och trodde på mig. Det visar bara på hur genomsnäll han var.

När jag såg att Robert hittats död på nyårdagen, reagerade jag väldigt starkt. Mostafa vaknade av mitt skrik. Jag har inte blivit så chockad någonsin. Jag reagerade starkare än jag trott att jag skulle göra, men det visar bara vilket starkt intryck Robert gjort på mig trots att jag bara kände honom på ytan.

Jag funderar fortfarande mycket på vad som hände, vad hände den där natten. Jag sörjer för hans närmaste och jag sörjer för att en så fin människa fick lämna jorden alldeles för tidigt.

Vi skickade en blomma från klassen, så fin. &idag begravdes Robert. Idag fick han ro.
I maj kommer jag att hälsa på honom och säga hejdå.

Möten. Genom livet. Tack för att jag fick möta dig Robert! Ta hand om varandra♡
2014-01-24 @ 22:24:28 Permalink


Kommentarer

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0