Utan vatten.

Vaknade idag och fick inget vatten ur kranarna. Efter några timmar var det löst och vi kunde pusta ut. Det fick en att tänka på vilken självklarhet man tar vatten för. Även hur omständigt det blir när det inte funkar som det ska. Medans andra i världen knappt har något vatten och oftast om de har så är det inte rent. Kom att tänka på My som gick afrikalinjen året efter mig, hon hade startat ett projekt i en by i Kenya där hon jobbade på att de skulle få rent vatten. Vilken tjej! Jag blev medlem där förra veckan och det kostar 40kr/år. De har även startat mer projekt i byn. Gå gärna in och läs mer på www.waik.se
Bidra eller bli medlem så bidrar du till något som är en självklarhet för oss men inte för andra. ♡

Annars idag har solen kikat fram och kvällrundan var så fin och gav nästan lite vår feelings :)

Nu ikväll sitter jag här med mina vindruvor och sååå goda apelsiner! Ica i Gnosjö leverar! De har även börjat få in ekologisk sallad nu med och de börjar bli mer och mer min favoritaffär här hemma. I♡ECO!


Ha en bra kväll från norr till söder!

2014-02-17 @ 22:20:49 Permalink


Kommentarer

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0