Frihet!

Efter att försökt leva med en bil så långt det går insåg vi att det faktiskt inte funkar. Eftersom vi båda pendlar och dessutom inte bor mitt i gnosjö, till mitt jobb går inga bussar och med Moffes olika tider funkar det inte heller.  Han har fått köra, mina föräldrar har fått köra, min syster och jag har till och med fått låna Malins bil. På helgerna när jag jobbar så har Moffe blivit utan bil. Jag jobbar ju inga korta pass heller! Så nu sa vi stopp och köpte en till bil :) Minus till miljön men plus till mer frihet! Att inte behöva förlita sig på andra eller binda upp andra hela tiden. Så en liten röd polo blev det och det är hur skönt som helst :) 
Hade vi kunnat klara oss på en bil hade vi inte köpt någon. Men efter dessa månader så fick vi nog. Det är ju inte billigt med två bilar men så värt det och ett måste när man bor som vi gör. Så jag är grymt tacksam för denna pärla!♡
 
Förövrigt har jag haft en härlig, ledig fredag med veterinär besök på förmiddagen och häng hos Malin på eftermiddagen :) Pysslat med hennes husvagn som blir så grymt cool!! Såg på bilden att min byxor blåste upp till ballongbrallor men jag bjuder på den! Hehe. Grym blir den och ska bli kul att se den helt klar sen.
 
Fin dag i riktig sommarvärme! Hade även en liten roadtrip med Moffis ikväll och körde in de nya däcken till Audin. Mysigt :) 
2014-04-26 @ 00:02:11 Permalink


Kommentarer

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0