Sandra mitt i natta.

Ligger upp med mina tankar igen. Jag såg ett citat innan för det stod att "när du på kvällen klär av dig dina kläder, klä även av dig dina bekymmer".
Nu har jag väl inget bekymmer, men jag funderar lite.

Ibland rullar livet på. Det liksom bara rullar. Man tänker inte så mycket på det och kanske börjar man ta saker för givet. Människor. Livet. Kärlek. Ja, ni förstår vad jag menar. Just nu rullar mitt liv på och jag mår bra av det. Men så har jag människor i min närhet vars liv rullar på men de mår inte bra av det. Då stannar även jag upp lite och tänker att jag inte får ta någon för givet.
Det är en balansgång det där.

Sedan har jag funderat på vad man kan ge en person som mår dåligt och det bästa jag kan komma på är tid. Att ge av ens egen tid är mer värt än en sak. Ta sig tiden att prata i telefon, ses, skicka ett sms, ett mail eller helt oväntat ett brev. Det är mer värt än en sak. Både till en person som mår dåligt som bra. Självklart är det roligt att ge någon sak ibland. Tid glöms bort, ibland stressar vi bort den när vi borde ta vara på den. Den är värd mer än allt! I slutändan är det de vi kommer tänka på, vad vi la våran tid på. Kanske inte alla men jag kommer det. Så då funderar jag på det redan nu. De jag älskar vill jag ge av min tid, det kan omöjligen finas något annat som upptar den så mycket, inte ett jobb, inte en film osv. Det borde inte göra det iallafall.

Vi borde alla försöka att använda tiden som en gåva. En gåva vi alla har råd att ge! I västvärlden lever vi hektiskt och glömmer gärna bort den, vi går efter klockan medans det finns länder där de går efter solen. Tid som tid, fundera på vad du vill lägga din på? I slutändan spelar ändå inte saker eller pengar någon roll. Vi kan inte ta det med oss till himlen. I slutändan bryr vi oss inte om det, utan på om vi prioriterade vår tid rätt. Jag kan inte prata för alla men jag kan prata för mig och det är så jag känner och tänker.

Bara fundera över hur du gör. Du behöver inte ändra något, men stanna iallafall upp och fundera. Ge det 1minut av din tid...

2012-09-21 @ 00:58:19 Permalink


Kommentarer

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0