Mitt i natten.

Jag borde verkligen inte ha druckit kaffe så sent som jag gjorde idag. Pigg och go mitt i natten. Mina två herrar sover gott.

Så dyker massa tankar upp. Har sett så givande filmer de senaste dagarna att jag får tillbaka mitt goa jag. Rättare sagt jag förstärker det. Ibland tappar man bort sig lite. Jag älskar att jag får tillbaka känslan av att inte vilja konsumera så mycket, inte satsa på ting. Utan vill jag satsa på något så ska jag ha det länge. Är det en sak - ska den vara användbar länge. Är det ett klädesplagg - ska de slitas ut till de sista. Inget i överflöd. Vacker är man på insidan. De jag vill lägga mina pengar och min tid på är nära och kära. Men i vårt samhälle är det lite svårt att bibehålla det ibland.

Ännu en sak jag kom att tänka på är resor. Mitt huvud har alltid idéer om resor. Så många ställen man vill se. Men så kom jag på att jag glömmer bort Sverige. Mitt egna land. Det finns så många vackra ställen i Sverige. Östersund är ett av dem! Jag skulle vilja tågluffa i Sverige och åka till olika små ställen. Från norr till söder! Sverige är fint och man kan verkligen hitta guldkorn här. Allt ska alltid handla om att åka utomlands (vilket jag inte har något emot) men ibland glömmer man som lite bort vart man bor och vad landet man bor i verkligen har att erbjuda. Glömmer bort eller vill inte ta reda på. Vad vet jag. Visst är det inte alltid de bästa vädret här, men tänk när det regnar. Vi får regn, i vissa länder är det torka och de önskar att regnet kunde komma. Tacksamhet. Det är känslan som vi människor (jag med) gärna glömmer bort.
Jag hittade ett fint citat (älskar citat!)
"Vi kan resa jorden runt i jakten på det vackra, men om vi inte har det inom oss, kommer vi inte att finna det"
~ Ralph Waldo

Mer tankar har jag. Men jag får inte ut mer i ord just nu. Jag orkar inte rättare sagt. Kanske John Blund är påväg ändå. Vettigt inlägg eller ej, det är en Sandras tankar mitt i natten. &för mig är de vettiga. Godnatt!

2012-09-09 @ 02:22:04 Permalink


Kommentarer

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0