Ett luddigt inlägg

Igår skakade jag och Mostafa hand på att om vi vill köpa
en byrå eller liknande så får den inte vara ny. Den får inte
komma från Ikea eller något annat företag utan från erikshjälpen,
loppis eller blocket. Oavsett om det är en soffa, ett köksbord eller
något annat. Jag tänkte även kolla efter lampor på loppis och se
om det finns något roligt! Saker behöver inte alltid vara nytt!
Återanvänd mer! Sjukt hur mycket nytt som tillverkas egentligen!
 
De senaste dagarna har jag återigen tänkt mycket på hur jag lever.
Det finns så många "osynliga krav" på hur ett liv ska vara,
från både andra och från samhället. Utbildning måste man ha!
Jobba massa, ha 4veckors semester och sedan leva ett liv som
andra förväntar av en. SÅ FEL! När frågan kommer direkt efter studenten
"vad ska du bli?" då börjar stressen i huvudet, hos många,
det kan jag garantera. Mitt nya svar är: Jag ska bli en väldigt bra medmänniska,
jag ska njuta av livet och jag ska absolut inte leva som någon annan förväntar
sig utan som jag förväntar mig. Om någon ifrågasätter mig ska det bara peppa
mig mer, för det är jag som inte ska ångra en dag i mitt liv. Ingen annan. 
 
Många gånger tänker jag på gänget i Uganda, där varje person svarade med
"jag är" eller "jag ska". Medan här hemma säger vi "jag skulle vilja" eller 
"jag kan inte". Man kan om man vill! Man kan allt om man vill! Det enda som
hindrar är en själv. Ens egna tankar. 
 
Jag har något att lära av varje människa jag möter.
Så sant som det är sagt.
 
Så leva enligt sina egna förväntningar och att återanvända.
Det är väl det jag vill ha sagt med detta inlägg.
Kram Sandra
2012-10-10 @ 13:09:00 Permalink


Kommentarer

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0