Gräver in mig i en bubbla.

Jag tyckte att allt kändes ganska lugnt i
skolan och att jag hade koll på läget.
Men självklart kommer det en bomb och
man får en liten smäll i ansiktet :)

När läraren idag (tisdag) skriver upp
två böcker på tavlan som man ska läsa.
Ena boken skriver hon att man ska läsa
kap1 och när vi frågar efter sidor i andra
boken säger hon att vi helst ska läsa hela.
TILL TORSDAG! Panikoo. Lite grann sådär.

När man dessutom gick till 17 idag och ska
läsa en 20lång sidor artikell på engelska till
imorgon. Vad hände där? Och för att inte tala
nästa vecka? Plus alla grupparbeten.
Inte nog med det, studiebesök och göra en
poster, utanför lektionslagd tid! Dessutom ska
man hinna göra en intervju och sammanställa den,
plus att två examinationsuppgifter ska in sista mars.


Jag gräver som sagt in mig i en bubbla ett litet tag,
försöker få ordning på det här!

Disken ökar, änglarnas små tofflor (dammtussar)
ligger i varje hörn, handfatet ruttnar bort,
tvättkorgen svämmar över, kläderna hamnar helt
plötsligt både på golv och i soffa.
Men som Moffe sa, "Vi städar tillsammans så går
det fort". Det sa han också för att han vill att jag
koncentrerar mig på skolan. Fin man jag har som
ställer sig och tar disken och fixar. :)
Inte lätt när båda pendlar och kommer hem sent
på kvällarna, men vet ni! Det går bra nu :)

Kram Sandra

2012-01-31 @ 22:15:21 Min vardag. Permalink


Kommentarer
Postat av: Frida- med bebis på jäsning ♥

Oj oj du har att göra Sandra förstår jag! Men det reder du ut!



ha en goe onsdag!

Kram

2012-02-01 @ 10:24:22
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/
Postat av: gerd

Inga problem med att fördriva tiden men varje dag lär du dig något nytt. Snäll pojkvän du har, honom får du vara rädd om.

2012-02-01 @ 15:43:49
Postat av: Sandra

Gerd: Ja och det är jätteintressant och givande måste jag säga. Så jag trivs jättebra!! :)

Ja, jag får vara det! Han är bra han :)

Hoppas att du mår bra!!

2012-02-02 @ 22:00:31

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0