Busschaufförer och storstad.

Några gånger nu när jag har åkt buss har jag funderat över ¨
en liten sak. Busschaufförer, liksom lastbilschaufförer och
motorcyklister har ju en tendens att att hälsa på varandra
när de möter en med likadant fordon som de själva kör.
Det jag nu har funderat lite på är om de busschaufförer som kör
samma rutt här i stan flera gånger om dagen, hälsar på varandra
varje gång? Har man någon slags egen tävling där man ser hur
många gånger de kan hälsa på någon av de andra under en dag
och sedan skriver upp det på någon lista? Kanske en liten vinst
på det också i månadens slut. "Månadens hejjare".

Så tänkte jag på varför inte bilister hälsar så artigt på varandra,
man kanske skulle prova? En anledning kan ju vara att bilister är
de vanligaste fordonet, så man kanske skulle bli trött i armen..

Ja, det är sånt jag går runt och tänker på ibland :)

Nu är det iallafall fredag och jag ligger här alldeles själv och kollar
på Idol. Lite skönt med egentid!

Kram Sandra

2011-10-07 @ 21:40:41 Permalink


Kommentarer
Postat av: Petra

Du är la för goe! ;) puss o kram

2011-10-08 @ 07:36:27
URL: http://Petramargaretha.devote.se

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0