Arabiskt bröllop.

Förra hösten var jag på mitt första arabiska bröllop
och jag kan väl säga att jag blev lite väl överväldigad.
Det var upp mot 250 människor där, hög musik, dans
och man slog sig ner vid det bord man kände för.
Lämnade man sin plats så var det inte säkert att den var ledig sen.
Lite skillnad mot det svenska bröllop jag har varit på,
där man bara är de närmaste, musiken är inte skrikande hög
och vi har namnplacering.
Men visst är det kul att få uppleva något nytt :)

I december är det återigen dax för bröllop.
Mostafas kusin Hiba ska gifta sig och hon har även
blivit en nära vän till mig. Därför vill jag så gärna gå!

Nu till det lilla problemet (som man alltid har) vad ska jag ha på mig?
Arabiska bröllop är rena modevisningen och alla kvinnor är så otroligt vackra!
Förra året hade jag som en balklänning på mig.
Nu frågar ni er kanske, varför använder du inte den igen?
NEJ! Man får inte använda samma klädsel på två bröllop.

Så nu har jag hittat en på tradera, då jag tycker det känns lite onödigt
och inte miljövänligt att köpaen helt ny klänning. (Även om det hade varit
mer miljövänligt att använda samma klänning två gånger, men jag faller
för trycket där och den andra var så klumpig, då jag vill dansa denna gång).
Så jag har hittat en klänning där som en tjej säljer och den är fin, inte för mycket
och inte för lite. Hoppas att den passar och att den ser bra ut i verkligheten. :)




Den har svart grund och lite färger i. Roligt med färg!
För 41riksdaler är den min. Inte illa!

Jag har börjar fundera lite på vad jag ska göra med
dessa fina klänningar sedan och jag har lite ideér men
det får ni höra mer om när jag har kommit på exakt
hur jag ska utföra det!

Kram Sandra
2011-10-06 @ 20:06:55 Min vardag. Permalink


Kommentarer
Postat av: Petra

Du kommer bli så vacker älskade vän! :) puss!

2011-10-07 @ 03:56:15
URL: http://Petramargaretha.devote.se

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0