Eid Mobarak!

Ja, idag firar alla muslimer att de som vandrat till Mekka
är framme. Så idag är det stor fest! Eid Mobarak kan
översätta med glad eid, det är när man fastat klart.
Lite svårt att förklara på svenska.
När det är Ramadan och de fastar i en månad, så är det
en stor fest när fastan är över och då säger man också
Eid Mobarak. Ungefär som att vi säger God Jul eller Glad Påsk.

Igår fastade jag också och vi fastade mellan 05,00 och 15,50,
så det var inte så farligt. :) Jag bestämmer ju såklart själv om
jag vill fasta, det gör alla! Och igår ville jag prova. 
Jag är alltid nyfiken på kulturer och religioner och anser att om
man inte provar så kan man inte säga något om man inte provat
det själv!


Så idag önskar jag alla muslimer Eid Mobarak! :)

Kram Sandra



2011-11-06 @ 17:29:32 Min vardag. Permalink


Kommentarer

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0