Turkiet

Vi har det bra här i Turkiet, varmt och skönt :) Trots detta känns det ibland lite konstigt, inte kulturen men världen som vi är född i. Man kan verkligen inte välja vilket land man föds i. Ibland känns det så dumt att sitta i restaurangen och beställa mat och de ska serva oss. Vi åker till stranden och solar, badar hela dagen medans han som kör bussen till och från stranden olika tider bara får sitta där och vänta i hettan. Såklart får jag inte glömma bort att vi jobbar och sliter där hemma, självklart inte. &problem finns världen över. Man blir också väldigt dumsnål när man är utomlands och vill att saker inte ska kosta något. Men så får man tänka på vad man skulle lägga på saker i Sverige. Ett par byxor för 80kr, varför ska jag pruta ner det till minsta lilla? Vad är 80kr för mig och vad gynnar det mig om de blir 20kr billigare? Ibland får man tänka till lite. Såklart måste man få känna att det är okej med semester, sola och bada osv. Men ändå inte glömma de som sliter. Bara ha de lite i åtanke. :) Lite tankar och en hälsning från oss i Turkiet.

2013-09-12 @ 16:31:14 Permalink


Kommentarer

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0