Gurka

Fick hem några gurkor, direkt från de som odlat dom själva! &nu när jag smakade hade de en väldigt speciell smak. Frågorna jag ställer mig är;
●Finns det olika sorters gurkor?
●Är det helt enkelt så att de andra är så sönderbesprutade och har skickats långa vägar som de smakar som de gör?
●Är vi för vana vid det besprutade? Om fallet nu vore så.

Lagom läskiga tankar! Lagom mycket funderingar. Det finns ju svenska gurkor i affärerna med men när de inte är ekologiska så vet jag ändå inte om de är lite besprutade iallafall. I de flesta fall är de ju tyvärr det. Jag får nog läsa på lite om detta och få lite svar på mina frågor. Känner att min kunskap om just gurkor inte är något jag har riktigt koll på.


Tog bilden med enbart blixt. Inte redigerat den oå npgot vis utöver det. Se så färska de är! Glad att jag fick hem några. Såg faktiskt att det även fanns här på ICA i Gnosjö. Men dessa vet jag ju säkert är direkt från trädgården. ♥
2013-09-02 @ 22:15:31 Permalink


Kommentarer

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0