Jag är smartast i världen!

Jag är verkligen smart. Sådär jättesmart. Ironiskt. Efter att ha fastat hela dagen, okej, en efter en pannkaka från gårdagen har jag planerat och längtat efter att äta "roadtrip-mat". Sushi var mitt första val, jag bokstavligen dreglade efter avokado sushi. Men de hade stängt. Nästa mål var mos på en mack, efter vi tagit oss igenom Stockholm. Moffe får syn på Burger King och börjar tala om en fet hamburgare och jag kan se hur det vattnas i munnen på honom. Jag kan Inte riktigt känna detsamma för jag är vegetarian och tycker verkligen inte om kött. Men jag förstör honom för jag kände detsamma inför avokado sushi.

Absolut kan vi äta där! Kanske finns det en mack där med mos också. Det gör det inte. Det finns enbart Burger King och tvätta-bilen-själv-boxar. Moffe säger att vi kan åka till en mack istället. Jag tänker att nu tar vi detta först och att mackar finns överallt sen. Så eftersom att jag är en kräsen vegetarian tycker jag enbart om MAX veggoburgare. Därför tänker jag att jag kan leva på en påse lökringar och en kaffe latte tills vi hittar en mack.

Resan flyter på bra. Faktiskt så bra att vi aldrig stannade vid en mack. Jag kände inget behov och speciellt inte Moffe som var mätt efter sin dubbelburgar meny. Min anledning var nog mer att jag tryckte i mig choklad och en jäkla massa energidryck som min svärmor och svärfar skickat med oss. Glöm nu inte att jag enbart ätit en pannkaka imorse (12,00) och enbart fick mig lite lökringar plus en kaffe latte. Ännu mer koffein liksom.

Så. Nu ligger jag här mitt i natten i den efterlängtade sängen som jag bara ville slockna i. Nu ligger jag här helt pigg! Inte bara pigg utan jag mår illa, är snurrig och känner mig full. Det enda jag är full på är koffein och socker. Jag kan inte sova och jag svettas. Nu vet jag ju inte om jag svettas för att jag glömde shorts att sova i och får sova i för-stora-gos-leggins, eller för vi sover i det varmaste rummet i huset, eller för all energidryck som jag proppat i mig.

I vilket fall som helst så är inte detta de smartaste jag gjort. Ska försöka sova ändå. Mat imorgon! Godnatt.

2012-09-14 @ 02:28:55 Permalink


Kommentarer

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0