Tänkte berätta lite om mitt val till "Årets julklapp"

Kanske är lättast att göra det i frågeform, då en lång
text kan bli tråkigt!

Hur kom du på idén till att starta en insamling?
Detta är något jag har haft i mina tankar länge, ända
sedan jag kom hem från Östafrika för 1,5år sedan
faktiskt. Men tiden har inte varit rätt och jag har inte
heller vetat hurdan insamling jag velat starta innan.

Hur kom du i kontakt med barnhemmet i Nepal?
Det var en vän till mig som berättade att hans släkting
hade startat ett barnhem där. Jag fick länken till hemsidan
och har sedan dess följt dem där. Har inte varit i kontakt
med dem fysiskt då tiden inte har varit rätt.

Varför valde du just barnhemmet The Step?
Jag funderade ett tag på att ge det till något projekt i
Östafrika men kände att jag ville ge det till något jag har
haft koll på länge men inte riktigt bidragit något till.
Därav valet The step. Dessutom skulle jag en dag vilja
åka dit och hälsa på tjejerna!

Hur vet man att pengarna man bidrar med kommer fram?
Jag kommer samla in alla pengar på ett konto som jag har öpnnat
för insamlingen. Sedan kommer jag föra över varenda krona till
dem och jag är 100procent säker på att de kommer använda
varenda krona till tjejerna på barnhemmet. De jobbar här i
Sverige och är inte beroende själva av några pengar som kommer
in. Det är inte heller till något 90-konto pengarna ska in på.
Man får helt enkelt lita på att de kommer till sin rätt, om inte
annat så kommer ju iallafall något fram och det är ju bättre än
inget alls.
Efter de har fått pengarna kommer jag be dem att redovisa vart
de gick till och sedan lägga ut det här på bloggen.

Får vi veta hur mycket pengar som har samlats in?
Självklart, det kommer jag redosvisa här i bloggen, ni ska
kunna ha koll på allt.

Vart ska pengarna gå till?
Jag har en önskan om att de ska gå till en utflykt, att flickorna
ska få åka ut och få ett minne för livet. För en utflykt ger mer
än en leksak, tycker jag. Men självklart om de är i behov av
något så kan ju pengarna bidra till det. Men en önskan är att
det ska gå till en utflykt!

Kan man läsa någonstans om barnhemmet och stiftelsen?
Man kan gå in på deras hemsida The Step och läsa mer om hur
det startade, vilka som sköter om det och även om alla flickorna
som bor i barnhemmet just nu. Så kika gärna in där!

Man kan inte göra allt men man kan göra något!
Låt detta bli en överraskning för dem, så skvallra inte :)
På julafton kommer de få reda på att de ska få en julklapp.
Jag kommer inte på mer att berätta just nu men om ni har
frågor så ställ dem i en kommentar här. Eller kontakta mig
på min mail [email protected]
Det är ju inte bara jag som bidrar med pengar utan det gör
vi tillsammans!
Och det ska VI göra.
Kram Sandra
2011-10-23 @ 19:09:08 Årets julklapp - 2011 Permalink


Kommentarer
Postat av: Frida-bebis på jäsning ♥

Va du är duktig och engagerad i mycket projekt Sandra! Du brinner och passar verkligen för sådant.

Kramis!

2011-10-24 @ 21:33:46
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0