Måste det vara så svårt!

Hade jag bosatt mig hemma i lilla Gnosjö så hade
jag haft en lägenhet nu. Inredd och klar. Men nej,
nu har jag valt att flytta till Sveriges 4e största stad
och ni kan ju bara gissa vilken bostadsbrist som råder
här, när det dessutom är en stor studentstad!
Just nu bor jag och min pojkvän hemma hos hans
föräldrar med alla hans syskon. Ingen dröm direkt
att göra ett längre tag, då man vill ha sitt eget!
Men jag brukar tänka att vi har iallafall tak över
huvudet och någonstans att bo. Det finns ju faktiskt
de i världen som inte har det!
Så egentligen ska jag inte klaga. Inte heller tänka
på samhällets normer som att jag är 23år och inte
har något eget än osv. Jag kan säga att jag förstår
varför många i större städer bor kvar hemma, vart
ska de annars ta vägen?
Jag är evigt tacksam Mostafas familj att vi får bo
där och att vi har fått vårt egna rum.
Men ibland önskar jag ...
Det vore inte fel att ha den här eller den här!
Nu ska ju faktiskt inte köpa och vi är inte så kräsna
på storlek. Dock på område. För vi kan få i ett område
som heter Gottsunda,men det är tydligen inte ett bra
ställe att bo på och klingar inte fint när man säger
att man bor där.
Något som jag skulle tycka vore kul att testa, bryta
ännu en fördom eller ha den kvar. Men nej.
Vi får leta vidare! Allt har sin tid, sin mening och
ALLT löser sig :)
2011-11-05 @ 19:37:11 Min vardag. Permalink


Kommentarer
Postat av: KKUNGAMANDA

Vara med i min tävling där du kan vinna en jättefin earcuff i silver med kors?



Isåfall klicka här --> http://kkungenduvet.blogg.se/2011/november/tavling-vinn-earcuff.html#comment

2011-11-05 @ 22:33:50
URL: http://kkungenduvet.blogg.se/

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0