Sambo på riktigt!

Nu har vi sovit två nätter i lägenheten. Mycket mysigt!
Men fortfarande mycket som ska fixas och donas.
Kommer ta tid eftersom vi båda jobbar med.
Men det kommer bli toppen när det blir klart!
Fast jag älskar det redan nu :)



Här är lite av hur hallen och entrén ser ut just nu,
gjorde en egen liten lapp att ha på dörren!



Här är lite av köket just nu, har fått upp lite mer saker
men detta tog jag innan. Köksluckorna kommer så
småningom bytas ut till trä med svarta långa handtag.
Ny modern spis är beställd till veckan och svart granit
kommer bli den nya bänkskivan.



Självklart hoppas jag på att mitt kök kommer vara
just ett eco kitchen med tiden :)
Och kompost ska vi ha! Till och med Moffe var med på det.
Det är bra att tänka på miljön, om man bara kollar ut så
ser man ju hur mycket det påverkar oss.
Bara det att snön kommer sent och att det är fortfarande
ingen ordentlig kyla. Vintern kommer även hålla sig
längre in på våren!
Allt ändras och varför inte göra något när man kan?



Väldigt tomt för tillfället. Mycket ska målas om och mycket ska in!
Ser ni min gungstol? Den ska jag ha en fårskinn i som jag fått av
min gammelmoster Anita, kommer bli mysigt att sitta i den och
läsa böcker och dricka te :)



Badrummet är typ det enda som är färdigt. Fattas bara ett
litet skåp där man kan ha lite mer saker i.

Som ni ser har vi inte alls kommit långt,
det tar tid och det får det göra. Sovrummet har jag inte
tagit kort på än för det ser ut som ett enda kaos :)
Dessutom har vi beställt vit tapeter till hela lägenheten,
vi kommer själva ha mycket tavlor, kuddar, ljus och
lampor i färg :)

Mysigt är det och jag älskar att vara sambo på RIKTIGT!
Mostafa sa såhär innan han gick till jobbet idag
"Hjärtat, låt disken vara så tar jag den när
jag kommer hem från jobbet" undrar hur länge det håller i sig:)
Allt är roligt, till och med att diska! Idag är jag ledig så då tänkte
jag fortsätta fixa här hemma och tvätta. Mycket som ska göras.
Sen ska jag laga mat tills Mostafa kommer hem för jag tycker det
är så mysigt och roligt, än så länge :)

Kram Sandra


2011-12-05 @ 11:16:49 Permalink


Kommentarer

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0