Bröllop

I lördags var vi på bröllop, det var Mostafas kusin
Hiba som gifte sig med sin Ahmad.
Dock kunde vi inte bli långvariga, då min feber steg
och jag började må dåligt. För jag älskar arabiska
bröllop och tycker om stämningen :)

Några gäster sitter i lokalen och väntar på brudparet
som kommer in till hög arabisk musik med närmaste
familjen som ett följe. Folk låter mer speciella ljud,
klappar händerna och brudparet börjar direkt dansa.
Sedan hoppar de som vill in och dansar också.

Jag verkligen älskar arabisk musik! Den får en att vilja
dansa ihjäl sig, men det skulle jag bara göra hemma
för där vågar jag inte. Inte än :) Jag kan inte svänga
på höfterna som de för jag är en stel gammal
fotbollsspelare, dessutom är jag en blyg svensk när
det gäller sådant. Haha.

Iallafall så var det jättevackert! Och Hiba var så otroligt
vacker. Tänkte lägga upp någon bild, tog inte alltför
många då Mostafas syster hade med sig riktig kamera
så ska få bilder av henne sen.
Filmade lite, men det ska jag försöka få upp lite senare :)







Här ser ni en suddig bild från när de kommer in med hela sitt följe :)





Jag önskar dem all lycka!
2011-12-05 @ 11:35:54 Min vardag. Permalink


Kommentarer
Postat av: alyssa hiba

vilket gulligt inlagg!! och fina bilder!! puss puss saknar dig! ni maste halsa pa oss nagon gang!

2012-01-09 @ 18:26:30
URL: http://www.alyssahiba.com

Har du klickat in här så säg gärna hej!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0